Zorg voor Overzicht - voor specialisten in de zorg

In 3 maanden weer grip op je backoffice

Je verlangt naar rust. In je hoofd, in je bedrijf, in je leven.
Het gebrek aan overzicht in je dag en de onrust die daardoor ontstaat, zorgen ervoor dat je vastloopt, letterlijk en figuurlijk. Je vergeet dingen, loopt constant achter de feiten aan en je hebt steeds meer moeite om je te concentreren. Waar je eerder zonder problemen alles uit je hoofd deed, lukt dat nu vaker niet dan wel. 

Je voelt je moe en overprikkeld omdat iedereen iets van je wil. Er wordt aan alle kanten aan je getrokken. ‘Nee’ komt in jouw woordenboek niet voor, want hup, gewoon doorgaan en klaarstaan voor iedereen. 
Maar ondertussen blijft die takenlijst maar groeien en heb je allang geen idee meer wat je als eerste moet aanpakken.


Je baalt ervan dat je eigenlijk gewoon ‘gevangen’ zit in je bedrijf. Hoezo flexibel als ondernemer? Het voelt nu helemaal niet zo, terwijl je daar wel heel erg aan toe bent.

Maar waar begin je? Je mailbox zit te vol met mails waarop je nog moet reageren. Je hebt tig losse eindjes op je takenlijst, in notitieboekjes, in apps, op losse papiertjes en als je er alleen al aan dénkt, vliegt het je al aan. Je wordt er een beetje moedeloos van: je takenlijst loopt alleen maar verder op in plaats van dat ‘ie korter wordt.

Eerder draaide je je hand niet om voor al die losse kleine taken en had je alles onder controle! En nu? Nu denk je misschien wel aan stoppen als ondernemer omdat het gewoon teveel is. Het is eigenlijk niet leuk meer en de taken achter de schermen zijn een blok aan je been geworden. Het kost gewoon teveel energie en daar heb je geen zin meer in. 

Je bent supergoed in wat je doet, maar op dit moment voelt dat totaal niet zo.

Je wil weer doen waar je blij van wordt, werken in en aan je bedrijf.
Impact maken op je patiënten en klanten met dat waar je zo goed in bent.
Weer dat opgeruimde gevoel en rust in je werk ervaren.

En dat is waar ik je bij help!

Herken je dit?

Als het zou kunnen, zou je eigenlijk gewoon een bedrijf willen hebben zonder backoffice. Toch? Gewoon alleen doen wat je leuk vindt en de rest lekker laten zitten. 

Kortom, het is NU tijd voor verandering

Je zorgt altijd voor een ander. Dat past bij jou en dat kun je goed. Je laat je uiteraard niet kennen als het teveel wordt en gaat gewoon door met jongleren. Ook al zit je hoofd vol met alles wat je nog moet doen en vergeet je daardoor belangrijke dingen, je gaat door op karakter en discipline.

Maar zeg nou eerlijk, dit hou je toch niet vol? Wordt het niet ‘ns tijd dat je kiest voor jezelf?

Want elke ochtend uitgerust en met een opgeruimd hoofd en bureau beginnen is echt mogelijk!
Geen nieuwe opdracht meer missen omdat je hoofd te vol zat, omdat je iets kwijt bent of omdat je vergeten bent die mail in je takenlijst te zetten, het hoeft écht niet.

Je wil weer flow in je bedrijf. Dat taken makkelijker en sneller gaan zodat je tijd overhoudt om écht te doen wat je leuk en belangrijk vindt.
Niet meer alles alleen hoeven doen, maar écht praktische hulp hebben van iemand die jou en je bedrijf begrijpt. Die je helemaal ontzorgt op de manier die bij jou past. Die ervoor zorgt dat je efficiënt werkt, die processen en taken automatiseert en optimaliseert en ervoor zorgt dat je weer een frisse start hebt.

Iemand die naast je staat en met je meedenkt en -doet achter de schermen. En ja, jij behoudt de regie en bepaalt de koers maar krijgt wel de ondersteuning die je nodig hebt. 

Wat zou ik moeten zonder Nienke? Mijn mailbox is altijd op orde. Ik hoef me alleen maar druk te maken om de mails die voor mij belangrijk zijn, de rest heeft Nienke allang afgehandeld. Ze regelt, organiseert en is mijn visitekaartje naar de buitenwereld. 

Dat geeft zo’n rust, ik kan haar hulp iedereen aanraden! 

Ik geloof er heilig in dat maatwerk en praktische ondersteuning het beste werkt.

Ik ben geen coach; ik geef je geen advies en laat het je verder allemaal zelf uitzoeken. Nee, we gaan echt samen aan de slag en pakken die dingen in je bedrijf op waar jij behoefte aan hebt.

We kijken naar waar je nu tegen
aan loopt, wat de knelpunten zijn, wat je energie kost of waar je juist wel blij van wordt en vooral waar we de meeste winst kunnen behalen. Efficiënt werken is belangrijk om tijd te besparen.

Voor jou als zorgspecialist is het belangrijk dat je je patiënten of klanten zo goed mogelijk helpt. Je hebt niet voor niets al die kennis en ervaring en je wil impact maken. 

Daarom is het voor jou ook van wezenlijk belang dat je ondersteund wordt door iemand die de zorgwereld door en door begrijpt. Die jou en je klanten en patiënten snapt, die de zorgtaal spreekt en weet wat belangrijk is in je bedrijf.

Mijn aanpak is rustig, nuchter, introvert en flexibel en mijn backoffice-ervaring in de zorg kun jij gelijk gebruiken om een vliegende start te maken!

Dit traject is voor jou als je

Een vrouwelijke specialist in de zorg bent, met een eigen praktijk, bedrijf of andere (neven)activiteiten, zelfstandig of naast je baan in loondienst, en je kennis en ervaring inzet voor de best mogelijke zorg voor je klanten of patiënten

En je

Doordat Nienke voor onze cliëntondersteuners een flink aantal administratieve werkzaamheden uit handen kan nemen, kunnen zij zich veel meer bezighouden met de uitvoerende taken in plaats van indirecte uren te maken. Nienke organiseert bijvoorbeeld de afspraken met externe netwerkpartners en zorgt voor het mailverkeer met deze partners. Ook de sociale media is bij haar in goede handen, doordat ze zeer accuraat werkt.

Door de inzet van Nienke is voor ons als bestuur de continuïteit gewaarborgd en ontlast zij ons op vele vlakken.

Hi, ik ben Nienke

Als backoffice-expert in de zorg met 25+ jaar ervaring help ik vrouwelijke zorgspecialisten die door brainfog of drukte vastlopen, weer grip te krijgen op de achterkant van hun bedrijf. 

Ik ken de zorg van binnen en van buiten en weet wat jij en je klanten en patiënten nodig hebben. 

In 2020 ontdekte ik dat er een heleboel ondernemers in de zorg zijn die tegen hetzelfde probleem aanlopen: hoe zorg ik ervoor dat ik gewoon kan doen waar ik blij van wordt zonder dat de achterkant van mijn bedrijf me zoveel tijd en energie kost. Hoe krijg ik weer die rust en structuur zodat ik kan doen wat ik het liefste doe.

Voor mij dé reden om jou hierbij te helpen.

Inmiddels ontzorg ik met mijn (zorg)kennis en ervaring de meest invloedrijke vrouwelijke zorgspecialisten van Nederland zodat zij weer doen waar ze blij van worden, hun werk!

Nu ik zelf 45+ ben en in een nieuwe levensfase zit, merk ik dat het nóg belangrijker is om ondernemers zoals jij te helpen. Omdat ik uit ervaring weet hoe het is om alle ballen hoog te houden (en er soms ook eentje te laten vallen) is het nu tijd voor die volgende fase in je leven: jij en je bedrijf voorop!

Ik krijg enorm veel energie en voldoening van het ontzorgen van zorgspecialisten zoals jij; jouw tijd begint nu pas!

Wat houdt Zorg voor Overzicht in?

Het Zorg voor Overzicht-traject is een 1-op-1 traject van 3 maanden, waarin ik je praktisch en persoonlijk help bij het opruimen, inrichten en efficiënter maken van je processen en taken in je backoffice. Dit kan op veel verschillende manieren, onder andere door te automatiseren.

Zo bespaar je direct tijd en krijg je gelijk weer lucht, rust en overzicht aan de achterkant van je bedrijf. 
We doen het samen zodat jij de regie houdt maar er wel direct voor zorgen dat het je zo snel mogelijk tijd en energie oplevert.

Vanaf het begin haal je al opgelucht adem en na drie maanden wil je nooit meer anders!
Door de 1 op 1-begeleiding zetten we gelijk grote stappen, denk ik met je mee en is je backoffice in no-time weer fris en fruitig!

3 maanden samenwerken

Ik ben gedurende 3 maanden max. 3 uur per week of 12 uur per maand praktisch voor je beschikbaar.
In deze 3 maanden regelen we dat wat jou het meest helpt om weer adem te kunnen halen. We hebben vijf 1-op-1 sessies (zo blijft de flow er lekker in) en daarnaast ben ik er op afgesproken tijden voor je via ons Trellobord. Ken je Trello nog niet? Geen zorgen, ik geef je uitleg en neem je erin mee. Zeker weten dat je hierna niet meer zonder kunt.

Support

Op de momenten dat we samenwerken, ben ik bereikbaar via ons gezamenlijke Trellobord. Zo help ik je met alles waar je tegenaan loopt. Je kunt vragen stellen, we overleggen hier en ook ik laat hier mijn aantekeningen en vragen achter. Dit bord is 24/7 te gebruiken en blijft na onze samenwerking van jou zodat je alles gewoon kunt bewaren en teruglezen. Alle informatie blijft zo bij elkaar en zo raak je niks kwijt.

Overdracht

Ik werk met jouw systemen; jij geeft me daarvoor dus toegang. Je hoeft geen nieuwe systemen aan te schaffen of te leren tenzij je dat zelf wilt en we samen beslissen dat ’t nodig is. Ik ben bekend met de meeste programma’s en ben daarnaast een snelle leerling mocht het nodig zijn; er is dus weinig inwerktijd nodig. 

Gelijk aan de slag

Ik ben geen coach maar help je echt praktisch. Ik optimaliseer bijvoorbeeld je mailbox en zorg dat mails beantwoord worden, zorg voor patiënten(klanten)servicetaken, help je bij het inrichten van je agenda, maak en redigeer teksten en kijk vooral of dingen efficiënter en makkelijker kunnen. Kortom: opruimen, inrichten, optimaliseren, automatiseren, alles is mogelijk. 

Je houdt gelijk tijd over

In 3 uur per week kunnen we een heleboel doen. Je zult al heel snel merken dat het je heel veel tijd en energie oplevert. Tijd die je weer kunt besteden aan andere dingen.
Zo kun je groeien, uitbreiden, rustiger aan doen, je creativiteit volledig benutten, wat voor jou maar werkt en belangrijk is.

Wat levert het op

We kijken aan het eind van onze samenwerking naar wat het je heeft opgeleverd en wat je nog concreet nodig hebt om ontzorgd te blijven. Ik geef je in Trello tips en adviezen om weer verder te gaan. Het Trellobord is hierna van jou zodat je het er altijd bij kunt pakken. Wil je liever nog even samen door? Geen probleem, ik bespreek graag de mogelijkheden met je.

Dit traject is niet voor iedereen

Er is een beperkt aantal plekken in het Zorg voor Overzicht-traject omdat we intensief samenwerken. Ik neem echt de tijd voor je.

Het traject is alleen geschikt voor specialisten in de zorg die nu écht geholpen willen worden. Die écht klaar zijn om ontzorgd te worden en open staan voor meer efficiëntie aan de achterkant van hun bedrijf. Die bereid zijn om te investeren in hun bedrijf, in hun groei, in de rust en het overzicht wat ze ervoor terugkrijgen.

Ben jij er klaar voor?

Nienke is een harde werker die overzicht en rust creëert. Ze past zich aan aan een voor mij prettige werkwijze, schakelt eenvoudig met onze opdrachtgevers uit allerhande gremia en zorgt ervoor dat ik mij kan focussen op de kern van mijn werk. De samenwerking met Nienke geeft mij veel meer mogelijkheden om te doen waar ik het beste in ben. Zij doet waar zij goed in is. Ze is zeer nauwkeurig, ik kan het officemanagement-werk helemaal aan haar overlaten. De virtuele samenwerking is heel prettig. En we kunnen samen ook lachen, ook heel belangrijk! 

Dus wil jij weer

Ben je er klaar voor?

Je investering voor dit 1-op-1-traject is 1995 euro excl. btw of in 3 termijnen van 695 euro excl. btw

Ben jij klaar om de volgende stap te nemen? Om het samen te doen?

Voel jij dat het aanmodderen nu wel lang genoeg geduurd heeft?

Ben je bereid om te investeren in jezelf en nu eindelijk te doen waar je blij van wordt?

FAQ

Omdat jij als zorgspecialist graag met iemand samenwerkt die ook uit de zorgwereld komt.
Met 25+ jaar ervaring als ondersteuner in de zorg op verschillende niveaus ken ik de ziekenhuis- en zorgwereld als mijn broekzak. Ik heb een
zeer ruime ervaring als secretaresse en planner (op de afdelingen hartchirurgie en revalidatie) en heb daarnaast ervaring als management
assistent in de gehandicaptenzorg. Ik vind verbinding maken heel belangrijk en spreek de zorgtaal, ken de medische terminologie en snap
de verhoudingen goed. Naast de zorgwereld heb ik ook ondernemerservaring en weet ik goed waar je tegenaan loopt.

Ik werk rustig, ben betrokken, introvert en houd van open communicatie.

Nee, dat is zeker niet nodig.
Tijdens de startsessie gaan we hier samen naar kijken. Als je dit al wel duidelijk hebt, is dat een mooi uitgangspunt uiteraard en gaan we daar
samen mee verder.

Als je als specialist in de zorg werkzaam bent en je hebt een eigen praktijk, bedrijf of andere (neven)activiteiten, heb je veel ballen hoog te
houden. Merk je dat je hoofd vol zit, je moe bent, je niet meer weet waar je moet beginnen en je alleen maar ín je bedrijf werkt en niet toekomt
aan het werken áán je bedrijf? Wil je gewoon een goede basis achter de schermen en iemand die dit voor je doet of inricht? Dan is dit precies
wat je nu nodig hebt. Plan een vrijblijvend gratis kennismakingsgesprek, zodat ik eens met je mee kan denken.

Ik werk eigenlijk altijd online, dus op afstand. De startsessie en het eindgesprek kunnen live in Meppel maar ook online plaatsvinden. Zo hoef jij geen werkplek voor mij te regelen maar heb je wel alle voordelen van mijn ondersteuning. We communiceren via Trello en hebben tijdens het traject online afspraken om bij te sturen als dat nodig is.

Dat lijkt misschien zo, maar je zult merken dat ik heel veel kan doen in 3 uur. En omdat we korte lijnen hebben, kunnen we snel overleggen
samen en doe ik altijd wat er op dat moment moet gebeuren. Alles wat jij loslaat, pak ik efficiënt op, dit levert je gelijk tijd op.

Als blijkt dat er meer ondersteuning nodig is, is dat altijd mogelijk door een extra pakket aan te schaffen. Ik reserveer dan extra tijd in mijn
agenda om nieuwe dingen op te pakken zodat je gelijk het meeste resultaat krijgt tijdens onze samenwerking. Dit overleggen we uiteraard als dat nodig is. 

Zeker niet. Met een goede overdracht werk ik gewoon zelfstandig, denk ik proactief met je mee en zorg ik ervoor dat je helemaal ontzorgd
wordt. Als ik vragen heb, stel ik ze direct via Trello en dat kan andersom uiteraard ook.

Aan het einde blikken we samen terug én vooruit. Je krijgt een handig en praktisch overzicht van wat we gedaan hebben en ik geef je tips en
adviezen over hoe je dit nu verder voort kunt zetten. Ook is het mogelijk om onze samenwerking te verlengen. Ik vertel je hier graag meer over.

De investering is €1995 excl. btw voor onze samenwerking van drie maanden. Dit is inclusief de startsessie en het maken van het startplan,
drie maanden praktische en efficiënte ondersteuning en het afsluitende gesprek, inclusief mijn advies. Het is mogelijk om in een keer te betalen (voor de startsessie) of in drie termijnen (waarbij de eerste termijn betaald is voor de startsessie). Ook is het mogelijk om de ondersteuning uit te breiden tijdens deze drie maanden. Dan maken we aanvullende afspraken.

Juist dan is dit traject geschikt voor jou. Het is namelijk nooit het goede moment. Je hoeft het niet eerst rustig te hebben, ik help je juist om
ruimte te maken in je hoofd, in je bedrijf en in je leven. Dat levert je gelijk heel veel tijd en ruimte op om nieuwe dingen op te pakken.

Zeker. Ik pas me aan aan jouw niveau en tempo. Ik kan systemen voor je inrichten, uitleg geven of het gewoon simpel houden en het gewoon
uitvoeren. Je hoeft echt geen techneut te zijn, als het werkt voor jou, werkt het voor mij ook helemaal prima.

Ik ben onder andere bekend met HIX, Regicare, Microsoft Office 365, Google Workspace, Chatgpt, WordPress, Dropbox, Moneybird, Mailblue, Kajabi, Trello, Notion, Canva, Webinargeek, Huddle, Plug&Pay, Kennis.shop, Toggl, Calendly, Timechimp en ik verdiep me ook graag in jouw systeem of EPD.
En ben je geïnteresseerd in het leren van nieuwe systemen, zoals Trello, dan neem ik je daar graag in mee.

Mijn traject is gericht op jou en jouw bedrijf. Werk je samen met collega’s of andere ondernemers, dan beweeg ik daar flexibel in mee. Ik
hou van verbinding en werk graag samen. Mijn kracht zit voornamelijk in persoonlijke ondersteuning op maat, niet in teammanagement.

We gaan een samenwerking aan voor drie maanden. Mocht het om wat voor reden dan ook niet passen, kijken we samen naar een geschikte
oplossing. Mijn communicatie is open en rustig en vertrouwen staat bij mij voorop. Ik ga er vanuit dat het helemaal goedkomt.

Dan is het goed om eerst mijn gratis aanbod te bekijken. We kunnen ook eerst een kort gratis kennismakingsgesprek plannen om geheel vrijblijvend te overleggen of dit traject bij je past.